scootrlogo-b

Er din bedrift synlig på Google?

Verdien av annonsering på Google Adwords kan være større enn du tror.

Hvor ofte drar du frem mobilen og søker opp ”nærmeste restaurant” eller ”skobutikk i nærheten”?
Opp popper Google-resultatene og vipps så blir du guidet gjennom gatene via Google Maps som sørger for at du går inn døren på den restauranten eller den skobutikken som du ble eksponert for. Hvordan kom du dit? Ofte via en Google-annonse.

Tidligere ble man eksponert for bedrifter og deres budskap på TV-en eller radioen på gitte tidspunkt. I dag kan du nå din potensielle kunde døgnet rundt.
Men er du tilstede når kunden din er på søk?

Flere fordeler

I Google Adwords får du mye igjen for pengene dine. I hvert fall hvis det er annonsert på riktig måte. Det er ingen krav om et minstebudsjett, så du bestemmer selv hvor mye du vil bruke.
Du betaler kun når kundene dine klikker på annonsen din.

I tillegg kan du målrette i byer, områder eller innenfor en bestemt radius fra bedriften din.

Hvordan vet man hva som funker eller ikke?

Gjennom Google Adwords-verktøyet kan man overvåke og måle resultater med en gang man har trykket på ”kjør kampanje”.
Man kan skru av annonser som ikke funker, legge mer penger på de annonsene som gir salg eller klikk, også kalt konverteringer.
Mulighetene er uendelige og du har alltid kontroll.

Hvordan blir jeg synlig?

Google Adwords gir deg mulighet til å annonsere i ulike kanaler og på ulike enheter.
Det mest kjente er søkeannonser. Disse annonsene vises i et ”vanlig” Google-søk. Men du kan også annonsere på YouTube, via partnersidene til Google og kjøre bildeannonser, også kalt display-annonser som for eksempel dukker opp på Dagbladet.no når kunden din surfer rundt. på nettet.

scootr har sertifiseringer og er Google Partner. Vi hjelper deg gjerne med å gjøre din bedrift synlig. Ta kontakt for en uforpliktende prat.

Skrevet av: Cathrine Løkken Jensrud
Del